неделя, 26 януари 2014 г.

Американски ябълков пай







          Не знам дали е американски, но така съм го преписала в тефтера си, та затова  така си го кръстих и в моята виртуална тетрадка. Става много вкусен сладкиш с хрупкава основа, а ако искате може и да не го обръщате, а така да си го хапнете с лъжица.



             6 ябълки, средни по големина
          3/4 ч.ч захар
          4 с.л брашно
          1 ч.л канела
 за тестото:
          1 ч.ч фини овесени ядки
          1 ч.ч брашно
          1/2 ч.ч захар
          100 гр. масло



             Обелете ябълките и ги нарежете на кубчета. Към тях прибавете 4 с.л брашно, 3/4 ч.ч захар и канелата.  Смесете всичко много добре. Намаслете тавичка с тефлоново покритие или керамична такава и изсипете плънката.



              Отделно пригответе тестото, като смесите всички сухи съставки и накрая добавете маслото. Тестото се меси с ръка, докато стане ронливо, на трохи. След това се разпределя хубаво, колкото може по-плътно върху ябълките. Пече се първо на 200*С и след 10 мин. фурната се намаля на 180*С и се допича до зачервяване. След като изкарате пая от фурната, минете по краищата на тавата с нож и обърнете в подходяща чиния. След като изстине поръсете с пудра захар.


21 коментара:

  1. Танче, идвам с чайче и чувал със сняг. :)
    Прекрасен пай!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, добре си дошла, но си остави чувала, че тук има достатъчно сняг. хаха . Прегръдки, мила!

      Изтриване
  2. Ммм вкуснотия! Страхотно изглежда, нахраво усещам аромата! :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз се присъединявам към останалите:), ама си е чудно това пайче, как да не се изкуши човек. Страхотна визия и аромати! Поздрави и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. И на мен много ми хареса ,особено с овесените ядки!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Класиката си е класика! Браво Танче, много обичам ябълков пай и твоят изглежда страхотно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Танче, и аз съм в компанията на опитващите :) Наистина чудесен десерт!
    Хубава снежна седмица! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Заповядай, Албенче! И на теб усмихната седмица!

      Изтриване
  7. Много ароматно и вкусно предложение, поздравления! С пожелания за хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иглика, радвам се, че намина тук, в моето местенце, добре дошла. Благодаря за милия коментар. Прекрасен ден ти желая!

      Изтриване
  8. Де да имаше сега с ароматния следобеден чай и от твоя пай,Танче!Много ми харесва,особено тези карамелени плодчета!
    Прегръдка и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, радвам се, че ти харесва. Поздрави, мила и усмихната седмица!

      Изтриване
  9. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  10. Определено ми хареса! :)
    http://thingamyjic.blogspot.com/

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря за рецептата- много лесна и много вкусна.
    Аз я приготвих с малко интерпретация към ябълките добавих орехи и сушени сини сливи, а към тестото едно яйце, защото ми беше сухо.
    :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен, следващия път ще пробвам твоя вариант, защото с тези добавки съм сигурна, че е станало още по вкусно. Благодаря ти за доверието. Прекрасен ден ти желая!

      Изтриване