понеделник, 20 октомври 2014 г.

Пиле в млечен сос с куркума








         



източник: Кулинарен уикенд

        1 охладено пиле
        600 мл. прясно мляко
        5 сл. масло
        олио
        1-2 моркова
        кората на един лимон
        5 скилидки чесън
        5 щипки куркума
        черен пипер и сол на вкус

         Нарежете пилето на порции и поръсете със сол и черен пипер. Чесъна почистете, намачкайте и сложете във формата за печене.
         Загрейте в тиган олио, сложете нарязаните моркови и пържете до омекване. В друг тиган разтопете маслото, сложете маслото и изпържете и от двете страни. После прехвърлете месото върху чесъна във формата, добавете и морковите. 


          В тигана от месото налейте млякото, добавете настърганата лимонова кора, куркумата и малко сол. Кипнете на силен огън. С полученият сос залейте месото. Печете на 200*С за 30 мин., като поне 3 пъти заливайте месото с отделеният сос.


18 коментара:

  1. O, това пиленце ще го направя, много обичаме фрикасе и някак рецептата наподобява със сосчето, въпреки, че са съвсем различни, де и като продукти и като начин на правене, но съм сигурна, че ще се хареса в къщи. Страхотни снимки! Прекрасна нова седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате, само ако знаеш как ме радват думите ти. Поздрави!

      Изтриване
  2. Танче, пак вкусотия. Хапвала съм подобно пиле с куркума с кисело мляко и на грил във фурната, но и това си заслужава да се опита! Да ти кажа, аз онзи ден се зачудих защо не виждам твои публикации сред блог-постовете на приятели и се разрових, нещо не ми ги е изписвало. Сега нещата се оправиха и виж, че ти пристигам за обяд :) Направо си дърпам чинийката, виждам, че има още в тавата :) Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Все по често започват да михаресват рецепти от този вид със сосове от млека и сметани, недолюбвани в близкото минало от мен.., с не съвсем стандартни за нашите вкусове подправки, но ние хората и вкусовете ни се променяме за щастие! Това пиле много ми харесва и изкусителното жълто сосче също, ще се пробва!
    Поздрави, Танче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, на нас много ни хареса, дано и на вас да ви се услади. Хубава вечер!

      Изтриване
  4. И на мен ми напомня на фрикасето, което правя с морковен сос. Естествено е по-различно и го записвам за най-скорошно опитване!
    Топъл есенен ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Звучи ми много апетитно!
    Поздрави, Таничка!

    ОтговорИзтриване
  6. Танче, много вкусна рецепта си сътворила!

    ОтговорИзтриване
  7. Непременно ще опитам това сосче, много вкусно ми изглежда Танче. Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  8. Представям си колко сочно и ароматно е пилешкото ти,Танче,харесва ми!Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Какъв загар само... И както обичам манджички със сосче. :) Танче, чудно е предложението ти, много уютно!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, много мило, радвам се, че ти харесва. Прегръдки!

      Изтриване